Projekt „Rzucam wyzwanie epoce STEAM”
- 31.03.2022 12:40
Projekt „Rzucam wyzwanie epoce STEAM”, w którym udział biorą nauczyciele i uczniowie
z Polski, Grecji, Łotwy, Estonii oraz Turcji przewiduje 6 mobilności – do każdej z partnerskich szkół. Niestety trwająca od ponad roku pandemia COVID-19 spowodowała, że nie możemy rozpocząć realizacji pełną parą a realizujemy jedynie działania online. Dlatego też po raz pierwszy spotkaliśmy się na online. W spotkaniu online udział wzięli koordynatorzy projektu ze wszystkich szkół. Była to okazja do wspólnego poznania się, zapoznania się z zadaniami projektu oraz podziału najważniejszych obowiązków. Mamy nadzieję, że już niedługo będzie nam dane spotkać się w realnym świecie!
- więcej
„Rzucam wyzwanie epoce z STEAM”
- 07.04.2021 10:39
Mamy to! „Rzucam wyzwanie epoce z STEAM” Akcja KA 229 - Partnerstwo Współpracy Szkół to projekt realizowany ze środków europejskich w ramach programu Erasmus +.
W projekcie, który rozpoczął się 1 listopada 2020 roku udział biorą:
- II Liceum Ogólnokształcące im. J. Ligonia w Chorzowie (jako koordynator projektu),
- Mevlana Anadolu Imam Hatip Lisesi z Turcji,
- Ogres Valsts gimnazja z Łotwy,
- Tallinna Polütehnikum z Estonii,
- 2o Geniko Lykeio Neas Ionias Magnisias z Grecji,
- Hayme Ana Kiz Anadolu Imam Hatip Lisesi z Turcji.
W czasie dwuletniego projektu uczestnicy spotkają się w każdej placówce gdzie odbywać się będą zajęcia i warsztaty. Zaplanowano następujące mobilności:
- Warsztaty naukowe w Estonii.
- Warsztaty technologiczne na Łotwie.
- Warsztaty inżynierskie w Turcji.
- Warsztaty plastyczne w Turcji.
- Warsztaty matematyczne w Grecji.
- Targ STEAM, czyli podsumowanie projektu w Polsce.
Przyjrzyjmy się zatem nazwie STEAM:
S – science – nauka,
T – technology – technika,
E – engineering – inżynieria,
A – art. – sztuka,
M – math – matematyka.
Cele projektu:
- zwiększenie kompetencji cyfrowych uczestników o 25% w ciągu dwóch lat;
- zwiększenie zainteresowania i motywacji uczniów do szkoły o 30%;
- przeniesienie życia szkoły do centrum życia poprzez przekazywanie doświadczeń uczestników i uczniów do życia codziennego;
- zwiększenie osiągnięć akademickich uczniów o 20%;
- bycie pionierem w edukacji poprzez projekty badawcze w edukacji zdigitalizowanej;
- prezentowanie zdobytych doświadczeń rodzicom, uczniom, uczestnikom i innym pracownikom w ramach nauczania na odległość i platformy e-learningowe,
- wprowadzanie zmian międzykulturowych w trakcie i po zakończeniu projektu;
- dzielenie się doświadczeniami i informacjami z naszymi partnerami oraz zapewnienie ciągłości w tym zakresie.
- więcej
Konkurs
- 31.03.2022 12:38
- Konkurs
W ramach realizacji projektu „Rzucam wyzwanie epoce STEAM” odbył się konkurs na logo projektowe. Każda ze szkół mogła przygotować pięć propozycji, następnie odbyło się głosowanie online. Koordynatorzy projektu podjęli decyzję, iż nie wolno było głosować na propozycję ze swojego kraju. Uczniowie Ligonia jak zwykle nie zawiedli i przygotowali piękne loga. Niestety, zwycięzca mógł być tylko jeden!
Zwyciężczynią została Şebnem Bademci
ze szkoły Hayme Ana Kız İmam Hatip Lisesi w Turcji.
Serdecznie gratulujemy!!!
Mimo wszystko chcielibyśmy pokazać propozycje naszych uczniów! Oto galeria log przygotowanych przez uczniów Ligonia! Przygotowanych zostało więcej niż 5 propozycji, natomiast o udziale w konkursie decydowała kolejność zgłoszenia loga.
- więcej
Projekt „Rzucam wyzwanie epoce STEAM”
- 11.05.2021 16:12
- więcej
Projekt „Czas stać się nauczycielem XXI wieku! – wzbudzanie kreatywności i innowacyjności w klasie poprzez nowe metody nauczania”
- 02.10.2019 18:08
Dobiega końca projekt „Czas stać się nauczycielem XXI wieku! – wzbudzanie kreatywności i innowacyjności w klasie poprzez nowe metody nauczania” o numerze 2018-1-PL01-KA101-048046 realizowany przez Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Chorzowie, a finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, projektu „Ponadnarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej”.
- więcej